Pravidlá

Systém tagov a konfliktov 

Každá postava vstupuje do hry s 12 tagmi, ktoré môže využiť v konflikte s iným hráčom. 

Tento konflikt má dve podoby: 

FYZICKÝ – reprezentuje klasický „boj“ medzi postavami 
SOCIÁLNY – reprezentuje argumentáciu v rozhovore – kto z vás dokáže toho druhého lepšie presvedčiť, oklamať, urobiť naňho dojem a podobne 

Tieto konflikty by nemali nahrádzať bežný roleplay – poslúžia vám v situáciách, keď hráte postavu, ktorá dokáže niečo, čo vy nedokážete. 

Konflikt medzi hráčmi začnete zvolaním „FYZICKÝ/SOCIÁLNY KONFLIKT!“ a uvedením toho, čo chcete v konflikte dosiahnuť. Do konfliktu s iným hráčom vždy vstupujete ako jeden na jedného – nemôžete sa ako celá skupina pustiť na jednotlivca. 

Fyzický konflikt

Postup pri fyzickom konflikte je nasledovný: 

  • Hráč oznámi: „Fyzický konflikt!“ a to, čo chce konfliktom dosiahnuť („Chcem, aby si ma prestal otravovať.“) 
  • Každý z hráčov oznámi množstvo svojich fyzických tagov, ktoré používa 
  • Hráči si porovnajú počet tagov – vyšší počet vyhráva 
  • Roleplay schopností, ktoré ste použili 

Videoukážku fyzického konfliktu je možné si pozrieť v sekcii Videá: Fyzický konflikt.

Sociálny konflikt

Postup pri sociálnom konflikte je iný: 

  • Hráč oznámi „Sociálny konflikt!“ a svoj cieľ („Chcem ťa presvedčiť, aby si mi povedal pravdu.“) 
  • Hráč začne konverzovať, pričom vo vete jasne a zrozumiteľne použije relevantný sociálny tag a dôvod, prečo má zavážiť: 
    • „Mám desivú tvár a preto si zo mňa nechceš robiť nepriateľa.“ 
  • Druhý hráč mu oponuje relevantným sociálnym tagom 
    • „Ja nikdy nemám strach a preto to na mňa nepôsobí.“ 
  • Hráč, ktorému ako prvému dôjdu relevantné argumenty, prehral 

Videoukážku socialného konfliktu je možné si pozrieť v sekcii Videá: Sociálny konflikt.

Hráč, ktorý vyhral, dosiahne svoj cieľ, ktorý si pred konfliktom stanovil. Preto je dôležité, aby cieľ konfliktu jasne odznel ešte pred konfliktom – ak s vami druhý hráč začne konflikt bez toho, aby si stanovil cieľ, upozornite ho na to.

Tagy, ktoré v oboch konfliktoch použijete: 
musia dávať logický zmysel 
musia byť aplikované v danej situácii 

Hráč, ktorý prehral 
získava status na úrovni 1
je povinný splniť cieľ konfliktu ALEBO získať ďalší status 

STATUSY 

Statusy reprezentujú vaše „zranenia“. Po prehratí fyzického konfliktu získavate fyzické statusy, po prehratí sociálneho mentálne.

Po každom ďalšom prehratom konflikte sa váš status zvyšuje (z 1 na 2).  

Za každý status, ktorý máte, nemôžete počas konfliktu použiť jeden príslušný tag. Znamená to, že ak by ste vo fyzickom konflikte mohli použiť 5 tagov, ale máte fyzický status 1, môžete použiť maximálne 4 tagy. Tag, ktorý nepoužijete, si môžete vybrať vy.  

Statusy fungujú na škále 1 až 6. Ak máte status 6, neumierate, ale strácate kontrolu nad svojou postavou, až kým vás ostatní hráči statusu nezbavia.  
V prípade, že získate status 6, kontaktujte organizátora.

Status, ktorý získate, by mal nejakým spôsobom vyplývať z konfliktu, ktorým ste si prešli (ak vás popálil drak, môžu to byť popáleniny).

Príklady statusov a ich príslušných úrovní: 

Fyzické 

  1. modriny, odreniny, škrabance 
  2. potlčený, zbitý, ľahko popálený 
  3. zlomenina, slepota, hluchota, rozbitý nos 
  4. viacero zlomenín, viacero vážnych rán 
  5. strata končatiny alebo časti tela 
  6. v kóme, transformovaný 

Mentálne 

  1. roztržitý, zneistený, podozrievavý, unavený 
  2. znepokojený, ľahká paranoja, malátny 
  3. vystrašený, vyčerpaný
  4. zdesený, ospalý
  5. panika, mikrospánky
  6. hystéria, spiaci 

Ak sa hneď po ukončení jedného konfliktu pustíte s tým istým hráčom do druhého rovnakého typu (vyhrali ste, udelili ste status, viete, že ste silnejší a chcete to využiť), môžete v druhom konflikte použiť len tagy, ktoré ste nepoužili v prvom konflikte. 

Špecialne používanie tagov

Medzi vašimi tagmi sa môže nájsť niekoľko špecifických tagov, ktoré nemusia byť priamo aplikované pri konfliktoch, ale stále sa dajú použiť v interakcii s organizátormi. Sú to tagy ako: 

  • kontakty medzi X [sociálny]
  • vízie budúcnosti [sociálny] alebo [bojový]
  • znalosť tajomstiev [sociálny] alebo [bojový]

Pri každom z týchto tagov môžete osloviť organizátora s konkrétnou otázkou, napríklad: „Mám tag kontakty medzi policajtami – čo mi vedia povedať o tejto situácii?“ 

Ak je váš tag aplikovateľný (áno, organizátor vám povie, čo konkrétne vedia vaše kontakty), môžete potom tento tag použiť priamo v konflikte („Moje kontakty medzi policajtami mi povedali, že si v minulosti sedel vo väzení.“) Výhoda tohto prístupu je, že druhý hráč len ťažko nájde protiargument, a zároveň sa dozviete informáciu, s ktorou môžete ďalej operovať. 

Konflikt s nebezpečenstvom

Na hre vás môže čakať špeciálny typ prekážok, ktoré nazývame nebezpečenstvá. Ako ich názov napovedá, sú to nebezpečné situácie, s ktorými sa môžete skúsiť popasovať. 

Stret s nebezpečenstvom sa dá prekonať aj roleplayovo – ak však nedokáže situáciu uhrať, môžete ju riešiť fyzickým alebo sociálnym konfliktom. 

Konflikt s nebezpečenstvom sa líši od konfliktov s inými hráčmi 

  • interagujete s ním ako celá skupina
  • konflikt s nebezpečenstvom má niekoľko kôl 
  • v každom kole sa rozhodnete, či budete interagovať fyzicky alebo sociálne
  • v tomto type konfliktu môžete používať tagy všetkých členov skupiny a vzájomne sa dopĺňať (jeden z vás použije 2 tagy, druhý použije 1 tag, tretí použije 2 tagy… a podobne)
  • pri každom kole musíte použiť viac tagov ako pri prechádzajúcom – ak túto hranicu neprekročíte, nebezpečenstvo na vás zareaguje agresívne a udelí vám status, ktorý logicky vyplýva zo situácie 

Pred vstupom do konfliktu s nebezpečenstvom sa môžete poradiť medzi sebou – môžete si s ním odohrať scénku, poradiť sa medzi sebou, pripraviť spoločnú taktiku a až potom vstúpiť do konfliktu. 

Nebezpečenstvá sú niečo ako hádanky – majú silné a slabé stránky, na ktoré môžete prísť. 

Automatická výhra

Akýkoľvek konflikt na hre sa dá automaticky vyriešiť tak, že spálite tému. V tomto prípade: 

  • oznámite, že spaľujete tému 
  • vysvetlíte v hernom monológu, akým spôsobom sa vaša téma a tagy vzťahuje na túto situáciu  
    • „Spaľujem svoju tému Zážitky z vojny – ako vyslúžilý vojak som zažil množstvo bojových situácií, viem sa prispôsobovať ťažkým podmienkam a mám svoju zbraň, a PRETO tento fyzický stret vyhrávam.“ 
  • o tému navždy prichádzate – táto časť vášho života je navždy preč a do konca hry jej tagy nemôžete používať
  • tému potom nahradí téma opačného typu (spálenú logovú tému nahradí mýtická a naopak)

Otázky a odpovede 

Viem uprostred sociálneho konfliktu prejsť do fyzického? 
Táto situácia sa berie ako dva samostatné konflikty.  

Viem po fyzickom konflikte udeliť mentálny status a naopak? 
Nie. 

Keď raz útočník aj obranca vymenujú vo fyzickom konflikte tagy, môže útočník pridať ďalšie tagy?  
Nie.

Čo sa stane v prípade remízy? 
Nikto nezíska svoj cieľ a obaja hráči dostávajú status.

Je použitie tagov v konflikte nejako limitované? Je nejaký dôvod, prečo nepoužiť všetky tagy? 
Použitie tagov je limitované počtom statusov, ktoré máte. Status 1 vám zabraňuje použiť 1 tag, status 2 zabraňuje použiť 2 tagy.
Nepoužiť všetky tagy je taktické vo chvíli, keď plánujete okamžite po skončení konfliktu začať s tým istým hráčom nový konflikt, pretože v druhom konflikte nemôžete použiť tagy, ktoré ste použili v prvom.

Ak mám 0 tagov, ktoré by som použil, môžem iniciovať konflikt? 
Áno 😉  

Môže ten, kto sa bráni, stanoviť cieľ konfliktu? 
Hráč, ktorý sa bráni, môže povedať svoj vlastný cieľ – môže to byť iba o tom, že nechcete splniť cieľ útočníka („Povedz mi pravdu.“ – „Nechcem ti povedať pravdu.“), alebo si môžete stanoviť vlastný cieľ. („Nechcem ti povedať pravdu a chcem ťa poslať kade ľahšie.)

Do akej miery môžem tagy „ohýbať“? 
Nechávame „ohýbanie“ tagov na vašej zodpovednosti – ak máte pocit, že niečo je v kontexte odôvodniteľné, buďte kreatívni a použite to. Pokiaľ máte pocit, že by ste ohýbali pravidlá a pokazili tým druhému hráčovi hru, buďte rozumní. Prišli sme sa zahrať, nie vyhrať.

Môžem uprostred sociálneho konfliktu konflikt skončiť, pretože sme sa pri argumentácii nečakane dohodli? 
Áno, po vzájomnej dohode medzi hráčmi. Ani jeden z vás nezískava status.