Tvorba tvojej postavy pre Mesto hmly má 5 krokov:
Na Meste hry budeš hrať obyčajného človeka, ktorý sa stal bránou, cez ktorú sa do tohto sveta snaží vstúpiť fiktívna postava, mytologická bytosť alebo slávna (už zosnulá) osobnosť našej histórie.
Tvoja postava je o konflikte tvojich dvoch stránok: ľudskej (logos) a mýtickej (mýtus).
1. Tvoj logos
Kto si v reálnom svete? Zamysli sa nad zaujímavým konceptom „obyčajného človeka“, ktorý môže byť zaujímavé hrať na larpe:
- vyber si povolanie, ktoré dokážeš znázorniť (ako detektív môžeš vyšetrovať, ako bývalý vojak môžeš ľuďom rozprávať o svojich zážitkoch)
- stanov si cieľ, ktorý sa snažíš v živote dosiahnuť (si spisovateľ, ktorý zúfalo potrebuje napísať novú knihu)
- ozvláštni svoju postavu nejakým ALE (si obľúbený herec, ale urobil si zlý deal a ide ti po krku mafia)
Som mladý policajt, v službe len pár mesiacov. Chcem byť dobrým policajtom, takým, ako sú hrdinovia z príbehov, ktorý sa nenechá zastrašiť ani podplatiť. Chcem niečo zmeniť, ukázať ľuďom, že policajtom môžu dôverovať, ale bojím sa, že skôr či neskôr budem rovnako skorumpovaný a cynický ako moji kolegovia.
Som celebritná spisovateľka bestsellerových detektívok, ktorá má vďaka svojim známostiam prístup všade a ku všetkým. Za noblesným pozlátkom však skrývam temné tajomstvo, ohavný zločin, ktorý som spáchala v drogovom rauši. Dokážem ujsť spravodlivosti a fúriám, čo mi drásajú dušu? Nájdem spôsob, ako zlo odčiniť?
2. Tvoj mýtus
Mýtus, ktorý sa v tebe prebúdza, môže byť:
- akákoľvek fiktívna postava (Rumburak, E. T. mimozemšťan, Mušu z Mulan)
- mytologická bytosť (vták ohnivák, vodník, medúza)
- reálna osobnosť, ktorá však už nie je nažive (Elvis Presley, Vincent Van Gogh, Kleopatra)
Zamysli sa nad tým, čo tvoj mýtus charakterizuje. Čím je výnimočný? Čo sa ti na ňom páči? Čo sa ti bude dobre hrať? Dokážeš zahrať povahu postavy, ktorú si si vybral? Bude ťa baviť?
3. Pomer logos – mýtus
V tvorbe postavy máš k dispozícii 4 body, ktoré môžeš rozdeliť medzi svoj logos a mýtus.
Čím viac bodov v logose, tým je tvoja ľudská stránka silnejšia.
Na hre budeš hrať postavu, ktorej mýtická stránka sa prebudila najviac pred rokom.
logos •••
mýtus •
Máš pevnú predstavu o tom, kým si: človek. Občas sa v tebe prebudí schopnosť, ktorej ešte celkom nerozumieš.
logos ••
mýtus ••
Stojíš na pomedzí – ani človek, ani mýtus.
logos •
mýtus •••
Tvoja mýtická stránka takmer prevažuje nad tvojou identitou človeka. Ak si nedáš pozor, pohltí ťa a tvoj ľudský život sa skončí.
4. Témy
Predstav si témy svojej postavy ako niečo, čím opíšeš jej hlavné rysy.
Tému vyslúžilého vojaka môže byť zážitky z vojny: prežil množstvo situácii, v ktorých si musel zachovať chladnú hlavu, naučil sa narábať so zbraňami, odniesol si odtiaľ traumatizujúci zážitok. Toto všetko spadá pod spoločnú tému, zážitky z vojny.
Témy by ti mali povedať viac o tom, kým tvoja postava je.
Začnime s témami pre logos, teda najprv zadefinujeme tvoju ĽUDSKÚ ČASŤ.
Opíš svoju postavu takým množstvom tém, ako je počet bodiek, ktoré si v predchádzajúcom bode pridelil pod logos (1 až 3).
Kategórie tém sa môžu opakovať.
DEFINUJÚCA UDALOSŤ
Zažil si niečo, čo ťa navždy zmenilo. Dobrým príkladom je spomínaný vojak a jeho bojovanie vo vojne – vďaka tomu, čo si zažil, ťa nič nevyvedie z miery, vieš manipulovať so zbraňami a dnes si členom klubu vojnových veteránov.
DEFINUJÚCI VZŤAH
Máš vzťah, ktorý je pre teba dôležitý, či už v pozitívnom alebo negatívnom zmysle. Ako starostlivý single rodič si sa pri výchove svojho dieťaťa naučil obrniť sa trpezlivosťou, nenechať sa len tak vyprovokovať a poznáš toľko detských hier, že ťa všetky deti priam milujú.
RUTINA
Pravidelne sa niečomu venuješ, napríklad ako šofér autobusu máš mocný hlas, ktorým kričíš na neposlušné deti, máš nejaké tie základné automechanické zručnosti, keď sa tvoj autobus zase raz pokazí, a keď treba, nerobí ti problém prefackať nejakého toho opilca.
TRÉNING
Bol si cvičený v nejakej špecifickej aktivite, ktorá možno iným ľuďom veľa nehovorí. Ako drsný SBSkár sa napríklad nedáš zastrašiť vyhrážkami, robíš na ľudí dojem svojimi svalmi, ktoré si nabral pri profesionálnom cvičení, a vieš vážne znervózniť ľudí jednoduchým pohľadom.
MISIA
Máš poslanie, niečo, čo musíš dosiahnuť. Si novinár, ktorý je odhodlaný odhaliť korupciu – máš prehľad o vysokopostavených politikoch, kolegov, ktorí ti držia chrbát, a si veľmi dobrý v hľadaní vo verejných databázach.
OSOBNOSŤ
Definuje ťa tvoja povahová črta. Si upratovačka, ktorá je vážne nevrlá – všetky deti sa ťa boja a dospelí si ťa radšej nevšímajú, ale zato máš svoj klebetný klub iných nevrlých upratovačiek a vieš o všetkom, čo sa kde šuchne.
MAJETOK
S tvojim povolaním alebo minulosťou sa spája niečo fyzické, čo vlastníš. Môžeš túto tému pojať dvoma spôsobmi: ako set predmetov, napríklad výbava boháča (drahé auto, elegantný oblek, kopa peňazí), alebo ako jeden predmet, ktorý má rôzne vlastnosti, napríklad drahý oblek, ktorý robí na ľudí dojem, vyzeráš v ňom dôveryhodne a všetkým vraví, aký si bohatý.
Mysli na obsah tejto témy ako na niečo, čo nebude v bežnej výbave hráča – nemusíš si dávať tému majetok a písať do nej „mobil“, aby si mohol mať na hre mobil.
Ku každej téme, ktorú si si vybral, priraď tri tagy (spolu 12 tagov, 3 tagy ku každej zo štyroch tém), ktoré budeš používať pri sociálnych a bojových situáciách. Počet sociálnych a bojových tagov nie je nijako obmedzený, odporúčame však, aby si mal medzi svojimi 12 tagmi aspoň tri sociálne a aspoň tri bojové tagy.
Viac o systéme konfliktov sa dočítaš v Pravidlách.
Tag vytvoríš tým, že fakty, ktoré sme si teraz pri každej téme vymenovali, zredukuješ na kľúčové slová.
Tag by mal byť jasne zrozumiteľný opis niečoho, čo vyplýva z tvojej témy. Bude sa používať pri slovnej prestrelke vo vete, takže naň mysli ako na niečo, čo dokážeš zakomponovať do rozhovoru.
Pri každom tagu si urči, či ho budeš používať pri bojových alebo sociálnych situáciách. Mnohé z nich sú uplatniteľné v oboch, preto sa musíš rozhodnúť – zbraň sa ti môže zísť v bojovom konflikte, kde z nej budeš strieľať, ale aj v sociálnom, kde sa ňou budeš vyhrážať.
Príklady tagov z našich tém:
bojovanie vo vojne (definujúca udalosť)
viem zachovať chladnú hlavu [sociálny]
viem narábať so zbraňami [bojový]
som člen Klubu veteránov [sociálny]
šofér autobusu (rutina)
silný hlas [sociálny]
základy automechaniky [sociálny]
viem ti jednu streliť [bojový]
Príklad toho istého tagu použiteľného v dvoch významoch:
drsný SBSkár (tréning)
slovami ma nezastrašíš [sociálny]
chvastám sa obrovskými svalmi [sociálny]
zľakneš sa môjho pohľadu [sociálny]
drsný SBSkár (tréning)
ty ma len tak nezastrašíš [bojový]
útočím obrovskými svalmi [bojový]
vážne desivý pohľad [bojový]
Podľa počtu bodiek, ktoré si v treťom bode pridelil k svojmu mýtu (1 až 3), si rovnako vyber svoje mýtické témy:
ADAPTÁCIA
Dokážeš sa pomocou neprirodzených schopností prispôsobiť akejkoľvek situácii. Čarodejník Merlin je okrem iného známy ako majster premien. S touto mocou sa vie premeniť na myšku a preliezť malou štrbinou, na zvodnú krásavicu, ktorej nikto nepovie nie, alebo na tigra, ktorý protivníkov premôže svojou silou, drápmi a zubami.
BAŠTA
Tvoj mýtus ti poskytuje nadprirodzenú ochranu. Golem je vlastne forma umelého života. Jeho telo vytvorené z hliny je odolné voči živlom a disponuje veľkou silou. Jeho myseľ funguje inak ako tá naša, takže ho nie je schopné zmanipulovať.
DIVINÁCIA
Máš šiesty zmysel, vieš veštiť, máš mystické vedomosti. Rytieri Jedi sú okrem iného obdarení predvídaním budúcnosti, ktoré im umožňuje nielen vytušiť, čo sa stane, ale prepožičiava im aj mimoriadne reflexy (nielen) v boji a intuíciu, ako správne reagovať vo vyhrotenom spore.
EXPRESIA
Prejavuješ svoje nadprirodzené schopnosti, máš neľudskú silu, vieš magicky liečiť. Katara z Avatara ovláda vodu, dokáže vrhnúť na nepriateľa prúd vody alebo ovládnuť krv v jeho tele, čo jej dáva výhodu pri bojových aj sociálnych situáciách.
MOBILITA
Dokážeš sa hýbať nadprirodzeným spôsobom, napríklad lietať. S telom wendiga sa dokážeš ticho zakrádať, bežať nadprirodzenou rýchlosťou a dobre sa orientovať v tme.
ÚSKOK
Vieš nepriateľov magicky prekvapiť, zneviditeľniť sa, hypnotizovať. Kocúr v čižmách zo Shreka vie použiť svoje mačacie očká, aby nečakane zaútočil, vyvolal v tebe výčitky svedomia a vyzeral dôveryhodnejšie.
RELIKVIA
Vlastníš mýtický artefakt. Dokážeš pojať dvoma spôsobmi, presne ako logosový majetok – buď ako tri predmety (napríklad Perzeova výstroj pozostávajúca z čarovného meča, helmy neviditeľnosti a okrídlených sandálov), alebo ako jeden predmet, ktorý má tri špecifická (napríklad ako nádejný mág si si z grimoáru osvojil kúzlo rýchlosti, kúzlo ohnivá guľa a kúzlo hypnózy).
ovládanie vody (expresia)
prúd vody [bojový]
útok pomocou ovládania krvi [bojový]
zastrašovanie pomocou ovládania krvi [sociálny]
magický grimoár (relikvia)
kúzlo rýchlosti [bojový]
kúzlo ohnivá guľa [bojový]
kúzlo hypnózy [sociálny]
5. Zhrň svoju postavu
Postava, s ktorou budeš pristupovať k registrácii, bude vyzerať takto:
Logos: celebritná spisovateľka s tajomstvom
Mýtus: bludička
logos ••, mýtus ••
TÉMY: LOGOS (2 témy z kategórie logos, pretože máme 2 bodky)
Celebrita (rutina)
kontakty na vysokých miestach [sociálny]
kabelkový revolver [bojový]
hrozivý ochrankár [sociálny]
Zavraždila človeka (definujúca udalosť)
oči na stopkách [bojový]
majstrovská klamárka [sociálny]
vražedná skúsenosť [bojový]
TÉMY: MÝTUS (2 témy z katekórie mýtus, pretože máme 2 bodky)
Poskakujúce svetielko (mobilita)
vznášanie sa [bojový]
nehmotná podoba [bojový]
paralyzujúci tanec [bojový]
Mámenie (úskok)
hypnotický tanec [sociálny]
neodolateľná pre mužov [sociálny]
aura nevinnosti [sociálny]
Druhý príklad, postava s poslaním chrániť obyvateľov svojho sídliska:
Logos: údržbár s poslaním
Mýtus: kráľ Artuš
logos •••, mýtus •
TÉMY: LOGOS (3 témy z kategórie logos, pretože máme 3 bodky)
moja Ginny (definujúci vzťah)
kvôli nej bojujem [bojový]
kontakty medzi smotánkou [sociálny]
bohatá dedička [sociálny]
ochranca susedstva Avalon (misia)
informátori v susedskej hliadke [sociálny]
zvyknutý na bolesť [bojový]
neohrozený pouličný bojovník [bojový]
odvážny hrdina (osobnosť)
ochraňujem slabších [bojový]
ľahko sa nezľaknem [sociálny]
detektor kecov [bojový]
TÉMY: MÝTUS (1 téma z kategórie mýtus, pretože máme 1 bodku)
Excalibur (relikvia)
mení sa na magickú čepeľ [bojový]
vyžaruje oslepujúce svetlo [bojový]
odznak pravého kráľa [sociálny]